Algemene Voorwaarden

Wics Solutions B.V., gevestigd aan Concordiaweg 157, 4206 BK Gorinchem

Contactgegevens:

https://www.wics.nl
info@wics.nl
Concordiaweg 157
4206 BK Gorinchem
0183-507020

1. Algemeen

1.1 Nederland ICT Voorwaarden 2014 

De ingesloten Nederland ICT Voorwaarden 2014 zijn van toepassing. Door ondertekening van deze overeenkomst verklaart Opdrachtgever een exemplaar van de Nederland ICT Voorwaarden te hebben ontvangen en daarmee volledig bekend te zijn.

 

1.2 Progress EULA 

Opdrachtgever verklaart kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de in gebruik zijnde Progress End User License Agreement (EULA) die betrekking heeft op de door WICS ingezette Progress OpenEdge versie. De progress EULA’s worden gepubliceerd op de website van Progress:  https://www.progress.com/legal/license-agreements/openedge

 

1.3 Personeel

Partijen komen overeen dat de opdrachtgever geen personeel in dienst zal nemen die een werk- of stage-overeenkomst hebben met WICS op straffe van een direct opeisbare vergoeding van 2 keer het bruto jaarsalaris van de betreffende medewerker. Indien het gaat over een stage medewerker bedraagt de direct opeisbare vergoeding € 50.000,00. Onder partij wordt verstaan alle werkmaatschappijen waarin partij een (deel) belang heeft of maatschijpen die in partij een (deel) belang hebben.

2. Duur van de Overeenkomst

Bij het aangaan van de Overeenkomst voor het WICS WMS, horen onderhoud en support op de applicatie.

 

2.1 Koop

2.1.1 Duur overeenkomst 

Een overeenkomst op basis van Koop is voor de duur van 1 jaar en vervolgtermijnen van een jaar. De vervolgtermijnen van het onderhoud op WICS worden gelijkgetrokken aan het kalenderjaar. De eerste WICS onderhoudsperiode vangt aan bij Live gang (van de eerste klant). Progress onderhoud wordt na ondertekening van het contract, samen met de Progress Licenties, in rekening gebracht. 

2.1.2 Verlening

Het onderhoud van WICS wordt afgenomen per kalenderjaar. Onderhoud kan worden beëindigd aan het einde van een kalenderjaar, met in achtneming van een opzegtermijn van 30 dagen. Indien niet wordt opgezegd, wordt het onderhoud voor het opvolgende kalenderjaar gefactureerd.

 

2.2 SaaS

2.2.1 Duur Overeenkomst

Een overeenkomst op basis van SaaS is voor de duur van minimaal 1 jaar en wordt daarna maandelijks automatisch verlengd. De maandelijkse SaaS-bedragen zoals omschreven in de finale Offerte zijn inclusief maandelijks onderhoud voor de in de finale Offerte omschreven (WICS en Progress) modules en licenties. Bij wijziging van (WICS en Progress) modules of licenties, zal het maandelijkse SaaS-bedrag wijzigen.

2.2.2 Verlenging

De Overeenkomst wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar tegen de in de in de Algemene Voorwaarden en in de finale Offerte geldende voorwaarden. Opdrachtgever kan de overeenkomst beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 60 dagen. Indien voor het einde van de minimale periode wordt opgezegd, zijn de SaaS-bedragen voor de resterende contractperiode per direct opeisbaar. Indien er niet wordt opgezegd, wordt de overeenkomst automatisch maandelijks verlengd.

3. Omvang, levering, prijs, en betaling WICS WMS Software en Onderhoud

3.1 WICS licenties

Er is overeengekomen dat WICS de WICS WMS-applicatie zal opleveren bij Opdrachtgever.

In de finale Offerte staat aangegeven welke WMS- modules door Opdrachtgever aangeschaft worden. Opdrachtgever is met het ondertekenen van de Overeenkomst verplicht het aantal PC- en Scan-gebruikers vermeld in deze Overeenkomst, af te nemen. Een WICS licentie is niet overdraagbaar naar een andere rechtspersoon.

 

3.2 Progress licenties

Per gelijktijdige PC-gebruiker en Scan-gebruiker zal Opdrachtgever de volgende Database Progress Licenties, zoals gespecificeerd in de Offerte / Overeenkomst, aanschaffen. Een Progress licentie is niet overdraagbaar naar een andere rechtspersoon.

Een Workgroup database is slechts één van de vele Progress producten en bij groei of wijziging van eisen, kan het nodig of wenselijk zijn een andere database aan te schaffen. Momenteel wordt er op de huidige database investering niet afgeschreven en kan de investering van de huidige database worden ingeruild tegen een nieuwe database. WICS kan niet garanderen dat Progress haar beleid hierin niet wijzigt, vraag om een offerte indien nodig.

 

3.3 Implementatie

Opleiding gebeurt op basis van het principe “train the trainer”, vaak de interne applicatiebeheerder. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor intern applicatiebeheer. Hierbij gaat het om een medewerker met kennis van de logistieke warehouse processen die de WICS applicatie zal beheren. Vanuit WICS zal een consultant het project samen met zijn team implementeren.

 

3.4 WMS Projectkosten

De projectkosten staan vermeld in de finale Offerte.

 

3.5 Eventuele aanvullende werkzaamheden

Aanvullende werkzaamheden worden alleen uitgevoerd op basis van goedgekeurde opdrachten vanuit Opdrachtgever. Dit goedkeuren van opdrachten kan zowel schriftelijk plaatsvinden als via de geautomatiseerde administratie van WICS, beschikbaar voor Opdrachtgever binnen de helpdesk portal. Aanvullende werkzaamheden vallen buiten deze projectovereenkomst.

4. Betalingen

Facturen worden verzonden aan het e-mailadres dat Opdrachtgever in de Overeenkomst opgeeft. Facturen dienen binnen 30 dagen te worden voldaan.

 

De vergoedingen voor het onderhoud zijn in geval van Koop verschuldigd over termijnen van telkens één jaar. Wanneer WICS eventueel tot latere facturering zou overgaan, houdt dat geen wijziging van de overeengekomen jaarlijkse periodes in, noch een wijziging van de opzegtermijn.

 

De vergoedingen voor het onderhoud worden in geval van SaaS berekend middels de maandelijkse SaaS-bedragen. De door de opdrachtgever aan WICS verschuldigde betaling voor elke termijn is verschuldigd bij aanvang van elke termijn, ongeacht de omstandigheid dat huidige overeenkomst in de loop van een termijn zou worden beëindigd. 

 

Het maandbedrag voor WICS Saas wordt in rekening gebracht vanaf de eerste dag dat WICS LIVE wordt gebruikt. Het gedeelte hostingkosten wordt direct na ondertekening van de overeenkomst in rekening gebracht. De personele kosten worden maandelijks op basis van nacalculatie gefactureerd. 

5. Omvang onderhoud

5.1 Nieuwe Releases

Gelijktijdig met de afname van het WICS WMS, wordt onderhoud afgenomen door Opdrachtgever. WICS stelt Opdrachtgever op grond van de Overeenkomst nieuwe applicatieversies ter beschikking, zonder voor de nieuwe versies van de software waarop deze overeenkomst van toepassing is, kosten in rekening te brengen. Wijzigingen als gevolg van wettelijke voorschriften zullen door WICS zo snel mogelijk in nieuwe versies worden opgenomen. Opdrachtgever is niet verplicht ieder jaar een nieuwe versie te implementeren.

WICS zal de nieuwe versies, na voorafgaand schriftelijk akkoord van de opdrachtgever over de installatie en de kosten van installatie, installeren. De kosten van installatie van deze nieuwe versies worden door de opdrachtgever op basis van nacalculatie betaald, evenals eventuele bijkomende opleiding. Indien de installatie van nieuwe versies ingrijpende wijzigingen zou vereisen, zal WICS deze pas uitvoeren, nadat hierover van tevoren tussen WICS en de opdrachtgever een overeenkomst wordt afgesloten.

 

5.2 Ondersteuning 

Bij het aangaan van deze overeenkomst heeft u recht op telefonische ondersteuning tijdens kantooruren (09.00 – 17.00 uur) betreffende problemen welke zich zouden voordoen met de software waarop deze overeenkomst van toepassing is. WICS garandeert hierbij een responstijd van maximaal 4 uur. Dit geldt uiteraard voor zover de betreffende problemen telefonisch kunnen worden opgelost. Voor support wordt gebruik gemaakt van een breedbandverbinding. Voor ondersteuning bij zaken anders dan een fout in de standaard software, gelden de tarieven zoals weergegeven in paragraaf 5. Problemen die een oplossing ter plaatse vereisen, worden door WICS binnen twee werkdagen opgenomen en zullen door de opdrachtgever op basis van nacalculatie worden betaald. Er wordt onderscheid gemaakt qua prioriteit tussen de verschillende meldingen:

                    P1               er ligt een kritisch proces stil;

                    P2               er kan worden doorgewerkt middels een work around;

                    P3               change request / verzoek tot aanpassing van de software.

                   

Ad P1    WICS garandeert ingeval het een probleem betreft waardoor een kritisch proces komt stil te liggen met maximale inspanning door te werken tot het probleem is verholpen;

Ad P2    wordt binnen 1 dag ingepland en er wordt binnen 1 week gestart met de oplossing van de melding;

Ad P3    wordt ingepland.

 

5.3 Toepassing Onderhoudsovereenkomst

Voor de volgende pakketten en modules is de onderhoudsovereenkomst van toepassing:

– WICS       
– Progress

6. WICS WMS: Jaarlijkse Onderhoudskosten

De onderhoudskosten van de WICS Modules bedragen 20% van de bruto licentieprijs per jaar, zoals gespecificeerd in de finale Offerte.

De onderhoudskosten van de WICS Licenties bedragen 15% van de bruto licentieprijs per jaar, zoals gespecificeerd in de finale Offerte.

De onderhoudskosten van Progress (database licenties) bedragen 18% van de bruto licentieprijs per jaar zoals gespecificeerd in de finale Offerte.

In geval van SaaS zijn de Onderhoudskosten reeds in het SaaS-bedrag berekend. Die worden niet separaat gefactureerd.