0183 507020 |   info@wics.nl | Helpdesk
 0183 507020 |   info@wics.nl | Helpdesk

De bezorgopties in kaart: wat wil de consument?

Bezorger foto

Het bezorgproces is één van de belangrijkste aspecten van het online winkelen. Snelle, goede en levering op maat; hierin kan een webshop zich zeker onderscheiden. Als we kijken naar het online koopgedrag wordt de consument steeds veeleisender. Er wordt steeds meer verwacht van de logistiek achter webshops. De klant wil bepalen waar en wanneer een pakketje geleverd wordt. Wat zijn de bezorgopties en wat houdt dit in voor de webshops? Lees het hier.

Webshops & cut-off times: wat eist de consument?

old clock 1

In onze eerste blog hadden we het al over Bol.com en Coolblue, die een cut-off time hebben van respectievelijk 23:00 en 23:59. Met cut-off time wordt het uiterste bestelmoment bedoeld waarop de order de volgende dag nog wordt verzonden. Dit wordt ook wel next day shipping genoemd. Maar wat wil de consument? Is dit de hoogste prioriteit van de consument? Je leest het in deze tweede blog over online koopgedrag.

6 op de 10 klanten loopt weg bij nee-verkoop

WomanAngry at PC

Bij een niet voorradig artikel in een webshop, gaat 63% van de Nederlanders een vergelijkbaar product kopen bij de concurrent. In een partnerprogramma (CATeLOG) waar WICS Logistics aan deelneemt, is onderzoek gedaan naar het online koopgedrag van de consument. Aan het programma doen verschillende grote bedrijven, universiteiten, softwareleveranciers en pakketvervoerders mee. Het is een grootschalige samenwerking, gericht op innovatie binnen de E-commerce logistiek. In deze eerste van een reeks blogs over het online koopgedrag, gaan wij in op nee-verkopen en de invloed hiervan op je business.

Bricks en Clicks

Blog 1

We kunnen er niet meer omheen: online bestellingen. Iedereen bestelt tegenwoordig wel online. De één kleding, de ander zijn vakantie of elektronica. De E-commerce stijgt enorm in Nederland. Er wordt ook wel gezegd: we zijn van bricks naar clicks gegaan. Van het kopen in fysieke winkels (bricks) naar aankopen doen door middel van digitale kanalen (clicks). Is deze aanname wel juist en wat betekent E-commerce voor de logistiek van (web)winkels?

Referenties

  • Fritom Group
  • Verhoek Europe
  • Haluco
  • De Jong Verpakking
  • AA Drink
  • Frigologix
  • A Little Lovely Company
  • Temashop
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Over WICS

WICS Logistics is een Nederlands softwarebedrijf, dat al sinds 1990 innovatieve logistieke software ontwikkelt en implementeert.

Logo WICS small

Contact

 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  + 31 183 507020
 Havenstraat 32
     4251 BC Werkendam
   

Neem contact op

x

Schrijf je nu in voor onze
maandelijkse nieuwsbrief en
blijf op de hoogte van WICS!

Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze site en we zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u aan ons doorgeeft vertrouwelijk wordt behandeld.