WICS Service Layer
Hier vindt u de handleiding voor de Service Layer.
Wat is de Service Layer?
De WICS Service Layer is een tussenlaag tussen diverse webshop platformen en het WICS WMS. Als een webshop is aangesloten en er komt een (betaalde) order binnen, gaat deze via de Service Layer naar het WICS WMS. Ook zorgt de Service Layer voor de voorraadsynchronisatie en het bijwerken van de shipments (Track & Trace codes) in de webshop. Als een order bijvoorbeeld een ontbrekend huisnummer heeft, blijft deze hangen in de Service Layer. U kunt dan in de webshop óf in de Service Layer een aanpassing doen in de order en deze opnieuw aanbieden. Hieronder vindt u een schematische weergave van de Service Layer. In de kopjes hieronder staat uitleg over de verschillende functionaliteiten.
Naast standaard koppelingen, is het met de Service Layer ook mogelijk om een eigen API integratie te maken tussen uw systeem en WICS. Hier is echter wel technische kennis voor nodig. De documentatie hiervoor vindt u hier:
Binnen de Service Layer is het op dit moment mogelijk om de volgende webshop pakketten te koppelen (klik op de afbeelding voor de handleiding):
De plugins bieden ten minste de volgende functionaliteiten:
- Het aanmaken van orders
- Het ophalen van Track & Trace codes
- Het synchroniseren van de (vrije) voorraad
Ga naar de Service Layer. Van WICS heeft u inloggegevens gekregen voor de Service Layer (API). Heeft u deze nog niet? Neem contact op met uw consultant.
Navigeer naar Master Data -> Bedrijf. Dubbelklik op uw bedrijf. Hier vindt u uw bedrijfsgegevens. Eventueel kunt het logo en de naam aanpassen. U kunt hier ook testen of de connecte tussen de Service Layer en WICS correct is. Wanneer u klikt op ‘Synchroniseer Opdrachtgevers’ worden uw Opdrachtgevers opgehaald uit WICS. Na het opslaan, heeft u automatisch voor iedere klant een API Key / Secret gegenereerd. De klanten die u niet gebruikt, kunt u verwijderen. Zo houdt u het overzicht schoon.
Door uw Opdrachtgevers te synchroniseren, heeft u nu een API Key en API Secret. Deze info kunt u ook vinden door naar het menuitem te gaan en een Opdrachtgever open te klikken. Hier kunt u eventueel ook het logo van de Opdrachtgever toevoegen. Het is raadzaam om hier voor het overzicht de juiste webshop types te koppelen. Tevens kunt u via dit scherm een nieuwe opdrachtgever toevoegen.
Binnen het scherm ‘Orders mislukt’ vindt u de orders die tegengehouden zijn door de Service Layer. Met de Retry doet u een nieuwe poging om de orders naar WICS te sturen. Hiervoor moet wel eerst de fout worden gecorrigeerd. Dit kan op 2 manieren:
- u dubbelklikt op de orders en wijzigt de data. Als de orders middels een retry correct wordt aangeboden aan WICS, verdwijnt de mislukte order automatisch in de Service Layer.
- u wijzigt de order in de bron (bijv. de webshop) en biedt de orders opnieuw aan. Dit is aan te raden, zo blijft de data in de bron namelijk gelijk aan de data in WICS. Ook als een order vanuit de webshop is gecorrigeerd en correct wordt aangeboden aan WICS, verdwijnt de mislukte order automatisch in de Service Layer.
Via Notificaties kunt u ervoor zorgt dat u automatisch een mail krijgt op het moment dat er een order door de tussenlaag wordt tegengehouden. U selecteer de Opdrachtgever, vult een of meerdere emailadressen (gescheiden door een ; ) in en drukt op opslaan.
Vragen over de WICS Service Layer? Neem contact op met uw WICS consultant.